Batec de Cultura

Bloc que no s'actualitza a diari

’20 ans d’écart’: més que cinema “charmant”

20-ans-d’écart-en-streaming-illimité-vf

És poc usual que el cinema relati una història romàntica en què la dona tingui més edat que l’home. Si bé Hollywood va passar de puntetes per aquest tipus d’argument a The Rebound (Bart Freundlich, 2009), amb Catherine Zeta-Jones com a protagonista, el cinema francès es llueix a la dolça 20 ans d’écart (20 años no importan) amb un encant o charme que no deixa de banda una vessant reivindicativa pel que fa a la igualtat en el camp de “l’amor no té edat”. El film ens presenta la història d’Alice Lantins (Virginia Efira), una ambiciosa mare soltera de 38 anys que no és considerada com a prou “rebel” per ser la redactora en cap de la revista de moda Rebelle. Però gràcies a un malentès, dut fins als darrers extrems gràcies a Twitter, es relaciona l’Alice amb el jove Balthazar (Pierre Niney), un estudiant vint anys més jove que ella, que en el frívol entorn professional de la protagonista es valora molt positivament com a “toy boy”. Alice veu aleshores les portes obertes al cel de l’ascens i treu la pols a les seves armes de seducció per convèncer els seus companys de la seva falsa relació amb Balthazar, tot i que a qui millor “enganya” és a sí mateixa.

20-ans-d-ecart-06-03-2013-10-g

La redacció de “Rebelle” és el teló de fons d’aquesta comèdia romàntica poc convencional

A partir d’aquí, òbviament, comencen els embolics perquè tots dos perden, a la seva manera, el cap per l’altre. Tot i així, de portes endins, Balthazar es desmarca com un noi sensible i madur que no té pas la intenció de contribuir a incrementar la faceta esbojarrada d’Alice, sinó tot el contrari: ell vol implicar-se en totes les facetes de la vida d’Alice seriosament, incloent la seva filla. En aquest aspecte, la pel·lícula contraposa aquesta peculiar relació amb les dels homes que en plena crisi dels quaranta o cinquanta cerquen evadir-se en companyia d’una noia més jove, mostrant com a exemple el pare de Balthazar. En un moment de la pel·lícula, a més, l’exmarit d’Alice fins i tot li recrimina que el què està fent ella no està ben vist, tot i que ell també surti amb una noia més jove.

20-ans-d-ecart_1899747

La química entre Virginia Efira i Pierre Niney és un motiu de pes per veure el film

Alice i Balthazar certament no respecten l’status quo en general però tampoc se cenyeixen en particular a les normes de les relacions marcades per una diferència d’edat considerable: la persona jove en aquest cas no constitueix una lleugera lliberació en la convencional vida de l’altra – l’itailà Federico Moccia encobreix molt bé aquest topicazoPerdona si te llamo amor, un exponent del seu fast food literari -,  sinó que es rebel·la com a un igual. En darrera instància, Balthazar demostra una autenticitat que fins i tot desarma la gèlida directora de Rebelle, una còpia de Miranda Priestly / Anna Wintour, i aconsegueix que Alice es replantegi si realment anhela tant l’ascens.

Podeu anar a veure aquesta pel·lícula en versió original subtitulada als cinemes Girona.

Text: Mar Armengol
Imatges: 20 ans d'écart (David Moreau, 2013)

Single Post Navigation

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: