Batec de Cultura

Bloc que no s'actualitza a diari

Dos anys de blog: balanç

Mar Armengol

Sí, han passat dos anys d’ençà que vaig fundar aquest blog. En els seus inicis, va néixer destinat a donar veu a les propostes culturals més alternatives de Barcelona. Més endavant, però, vaig voler obrir els seus horitzonts, parlant sobre tot allò del món de la cultura que m’interessa com a periodista especialitzada en aquest àmbit. D’ençà que comencés a publicar batecs, però, moltes coses han canviat: per començar, al 2011 encara estudiava, concretament tercer de grau de Periodisme a la UPF. Ara, ja graduada, em dedico plenament al periodisme – em podeu llegir a diverses capçaleres, com els suplement Què Fem?, de La Vanguardia, la revista de viatges Lonely Planet Traveller o el blog Gastronosfera -. La perspectiva que he obtingut amb els anys, doncs, s’ha reflectit en posts que, si bé no han estat tan regulars com els de la majoria de bloggers, almenys són originals i sorgits realment d’una reflexió sobre la proposta o motiu que comentava. Per damunt de tot, que aquest espai tingués una veu pròpia era un dels meus objectius, que espero reafirmar amb el temps.

Fent balanç, perquè un segon aniversari crec que s’ho mereix, crec que puc valorar els temes que més han aparegut – i apareixeran – en el meu raconet online:

  • Cinema: De tota mena, des del més “indie” fins al més “mainstream”; jo no jutjo per les etiquetes. “Cinèfila”? Ni idea, però adoro totalment mirar pel·lis. I aquelles que crec dignes de comentar – perquè no sempre l’encerto -, les analitzo al blog.
  • Literatura: Em considero anàrquica en aquest camp, com en el cinema. Llegeixo tant best-sellers com clàssics. Perquè en cada proposta trobem un valor i per tant, una reflexió.
  • Teatre: Sempre que hi puc anar, en parlo: les propostes minoritàries, en espais alternatius, m’encanten. Però també em rendeixo als grans musicals.
  • Fotografia: Fa poc que vaig començar a publicar posts sobre el tema, però espero aprofundir en la matèria, tant pel que fa a dispositius com pel que fa a autors i estils. Estic a la cruïlla entre el món analògic i el digital: tinc una Polaroid dels anys ’70 i un iPhone 5. Per què triar?
  • Alternatives sostenibles: En moda, en estil de vida, en tot plegat. 

Single Post Navigation

Deixa un comentari

