Batec de Cultura

Bloc que no s'actualitza a diari

El dia que vaig descobrir ‘The Key of Awesome’

Mar Armengol

Tots hem acabat mirant vídeos de YouTube que no buscàvem per culpa de la secció de clips relacionats… Així vaig acabar jo veient el videoclip de la cançó 22 de Taylor Swift tot i no ser en absolut seguidora del seu estil “teen pop country” – m’agradaria poder recordar la cadena de videoclips que havia vist prèviament abans d’arribar a aquest…¿De Bon Jovi a Florence & The Machine i aleshores més cantants actuals femenines…? -. Vaig sentir tanta curiositat arran del títol – perquè jo ben aviat faré els 22 – que no vaig poder evitar reproduir-lo. I no era tan dramàtic… Només es passava de voltes en matèria d’ingenuïtat, roba, maquillatge i pentinats ideals i moments idíl·lics, representatius de l’espectre jove més esnob i estereotipat que no s’ha de preocupar per res més que per divertir-se. Després de recuperar-me, vaig fixar-me que en resposta a aquest vídeo hi havia una delirant versió “alternativa”, anomenada 32, protagonitzada per Elaine Moran, una de les presentadores del canal d’entreteniment nord-americà a YouTube Fuse, on totes i cadascuna de les “súper ideals” escenes de 22 es traduïen ridículament a la prosaica vida d’una soltera de 32 anys aficionada al vi i al formatge, i molt autèntica…!

Però un cop entres en la roda de les paròdies de videoclips pop a YouTube corres el perill de no sortir-ne en molta estona… Així és com em vaig fer-me seguidora dels vídeos de The Key of Awesome, el programa de paròdies que s’inclou en el canal de YouTube Barely Political. El primer clip seu que vaig veure parodiava el ratllat We Are Never Ever Getting Back Together, cantat també per la fan més famosa dels One Direction. Només us diré que mai pensava que algú pogués convertir l’adorable Swift en una cosina germana del Gollum. Tot i així, em va sorprendre més encara la paròdia del Die Young, de la “rebel” Ke$ha, on la noia dolenta reflexionava sobre si realment havia de seguir pel lucratiu mal camí o retirar-se a la calma de casa seva per llegir a Proust…Per cert, les paròdies de la manera de parlar de Kristen Stewart es mereixeran un post a part.

Sense més preàmbuls, us deixo amb aquestes magnífiques paròdies- recomano mirar primer la versió original -:

Taylor Swift –22  

Ke$ha – Die Young

Single Post Navigation

Deixa un comentari

